< Nové logo spojuje tradici s modernitou - UK media

FFakt - časopis FF UK - UK media

Časopis studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy


2007: březen, duben
 05.10.2007

Aktuality

05.10.2007:
Dnes v 18.00 vystoupí na ČT1 v pořadu Večerník z Čech šéfredaktor FFaktu a předseda UK media Martin Benda na téma KAMPUS UK.

24.08.2007:
UK media hledá posily do týmu na pozice:
• webmaster FFaktu
• účetní
více o volných místech

Anketa

Kam chodíte na pivo?


Celkem hlasovalo: 254

Partneři

Odkazy

FF UK
Studentská rada
iFórum
PLAV
Polis
AS FF UK
Erasmus club
Majáles
Studentské symposium



Nové logo spojuje tradici s modernitou

datum vydání 21. 05. 2007 | počet přečtení 443× | rubrika Rozhovor | autor Terezie Holešínská | komentáře komentáře: 1 | poslat e-mailem poslat | tisk tisk

Logo FFUK „Znak FF UK bude základem jednotného vizuálního stylu FF UK, který zpřehlední komunikaci uvnitř i vně fakulty.“ Tak zněla motivační věta v podkladech pro veřejnou soutěž.

Celkově bylo vytvořeno 65 návrhů, z nichž komise ocenila pět nejlepších kousků. Nicméně nebylo uděleno místo první, tři návrhy se společně umístily na druhém místě (každý honorovaný dvaceti tisícy). K dopracování proto děkan fakulty Michal Stehlík oslovil jednoho z finalistů.

Preferovaný návrh Jana Šabacha, absolventa katedry kulturologie, vychází z požadovaných motivů. Barevně je návrh kombinován zlatě a tmavě modře. Tyto barvy dle autora vyjadřují prestiž, historii, tradici a jistotu. „Návrh je zpracován s viditelnou profesionalitou,“ říká Eliška Vyhnánková, oslovená marketingová specialistka. „Na webových stránkách a tmavém pozadí vypadá dobře, přesto ho považuji za těžko použitelné. Bez upozornění bych v logu nenašla motiv sovy, navíc je návrh dle mého názoru i přes svou nespornou originalitu v tomto provedení nepoužitelný. Logo by se mělo zapsat do podvědomí veřejnosti nejen svou originalitou, ale i výrazným provedením. Obávám se, že tento návrh se bude v ostatní grafice svým provedením spíše ztrácet,“ upozorňuje Vyhnánková.

A jaký logotyp by ze tří finalistů vybrala? „Z posledních tří návrhů bych jednoznačně vybrala logo Ondřeje Zámiše. Je jednoduché, lehce zapamatovatelné, použitelné prakticky kdekoliv. V autorově návrhu vidím několik bodů, ke kterým bych měla při tvorbě grafického manuálu připomínky, přesto je pro mě jasným vítězem.“

Otázkou je, zda-li by se tohle logo hodilo zrovna k naší škole. Filozofická fakulta je nejstarší a co do počtu studentů a studovaných oborů největší součástí Univerzity Karlovy. Znak by měl zohledňovat starobylost a tradici fakulty, zároveň působit aktuálně, moderně. Znak FF UK by měl zároveň zohledňovat používaný znak Univerzity Karlovy, který je registrovanou ochrannou známkou a se kterým bude logo fakulty vyobrazováno často ve spojení.

Proto zjevně návrh Ondřeje Zámiše společně s většinou dalších narazil na ideové zadání soutěže. Podle děkana Stehlíka neměla komise, složená ze zástupců FF UK, rektorátu a dalších nezávislých posuzovatelů, při hledání loga konkrétní představu, nicméně chtěli zachovat některý z tradičních symbolů fakultních insignií.

Univerzitní logotyp se nechystá

Filozofická fakulta není jediná součást univerzity, která řeší svou grafickou prezentaci. Nové logo (avšak bez logotypu) zavádí i Fakulta humanitních studií, kde soutěž byla vyhlášena již před pěti lety (viz. aktuální číslo studentského časopisu Humr). Zavedený grafický manuál používá již několik let Přírodovědecká fakulta, FSV o něm uvažuje v souvislosti s insigniemi, které této mladé fakultě stále chybí.

Masarykova univerzita od dob rektora Zlatušky má dokonce celouniverzitní grafický styl. Podobně tak i Vysoká škola chemicko-technologická. Nový král Majálesu z Univerzity Karlovy by si přál, aby sjednocená byla i naše univerzita: „Je otázkou prestiže ústavu, aby se byl schopen prezentovat tváří, která má sice mnoho výrazů, ale mluví stejnou řečí.“

Vedení UK se však k ničemu takovému nemá. „Jak odpověděl pan rektor na setkání s naší akademickou obcí 7. listopadu 2006, univerzita nepředpokládá nějakou výraznější vizuální integritu nad rámec stávající,“ říká děkan Stehlík.





FFakt - Časopis studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Vydavatel: o.s.UK media, U Kříže 661/8, Praha 5-Jinonice, 158 00. IČ: 28553322
Red.systém PHPRS | aktualizace šablon: 20.9.2007 |
© 2005-07 Mirek Kašpar, © 2007 Jakub Štogr
(10,10,"hidden"); // -->