Dosud FF UK používala jen univerzitní pečeť, vlastní znak ani logotyp však neměla. Značka je přitom něco, co si většina firem velice pěstuje. „Pro mě je to jedna z věcí, která může do budoucna výrazně změnit tvář fakulty a při nahlédnutí na fungování zahraničních univerzit a fakult jsem se přesvědčil, že je to věc důležitá a nesamozřejmá,“ naráží děkan na skutečnost, že zdaleka ne všechny vysoké školy grafickou koncepci mají.
Soutěže, kterou Michal Stehlík vyhlásil v srpnu minulého roku, se zúčastnilo 65 návrhů, ale do užšího výběru se dostala jen malá část. Návrh měl totiž vycházet z náročných motivů insignie fakulty, kterému vévodí sova a slunce coby symbol světla poznání a pravdy. Nakonec komise vybrala návrh Jana Šabacha, jehož však požádala o dopracování.
Po svém nasazení bude logotyp využit jak v korespondenci (dopisní papír, obálky apod.), tak na propagačních a prezentačních materiálech, včetně vizitek, webových stránek, publikací nebo informačního systému FF UK. To vše se začátkem zimního semestru 2007/2008.
Ale není zvláštní, že má vizuální integritu vytvářet fakulta a ne přímo univerzita? „Já osobně si myslím, že UK je složena z příliš různorodých součástí, které jsou však samy o sobě významné,“ odpověděl Stehlík.
Podrobnosti k soutěži najdete též na webu FF UK.