< Nová média: těsně po porodu - UK media

FFakt - časopis FF UK - UK media

Časopis studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy


2007: březen, duben
 06.10.2007

Aktuality

05.10.2007:
V sobotu vystoupí na ČT1 v pořadu Události v regionech šéfredaktor FFaktu a předseda UK media Martin Benda na téma KAMPUS UK.

24.08.2007:
UK media hledá posily do týmu na pozice:
• webmaster FFaktu
• účetní
více o volných místech

Anketa

Kam chodíte na pivo?


Celkem hlasovalo: 256

Partneři

Odkazy

FF UK
Studentská rada
iFórum
PLAV
Polis
AS FF UK
Erasmus club
Majáles
Studentské symposium



Nová média: těsně po porodu

datum vydání 13. 03. 2007 | počet přečtení 555× | rubrika ÚISK | autor webmaster FFaktu | komentáře komentáře: 0 | poslat e-mailem poslat | tisk tisk

V minulém roce otevřela Filozofická fakulta navazující magisterský program Studia nových médií. Podobné obory vznikaly již v 90. letech na řadě zahraničních univerzit evropy a USA. obor s jedinou učebnou, šesti učiteli a zatím jen čtrnácti studenty očekává do budoucna větší nápor uchazečů.



„Čtyři roky trvalo vybudovat zázemí pro tento nový obor na fakultě,“ říká Denisa Kera – jedna z vyučujících. Studia nových médií náleží pod Ústav informačních studií a knihovnictví (UISK) v Jinonicích. Tomu odpovídá i to, že polovina studentů tohoto oboru je právě z „knihovnictví“. Část jich ale přichází i z jiných škol. A proč program vznikl právě na UISK? „Jinde jsme nenašli potřebný potenciál pro takový obor,“ sdělila Kera.

Studium nových médií spojuje společenské vědy s informatikou, je to tedy obor interdisciplinární. Ve výuce je kladen důraz na experimentování. Další vyučující oboru, Petra Jedličková, to uvedla ve svém článku pro časopis Ikaros v lednu tohoto roku: „Neustále testujeme nové technologie přímo v procesu jako metodu výuky, komunikace, vylepšení stávajícího procesu učení se.“ Předpokládá se také, že student bude v průběhu svého studia již v nějakém směru aktivní. Během druhého semestru ho čeká i patnáctidenní praxe.

Obor zatím není zacílen na konkrétní skupinu zájemců. „Od uchazeče očekáváme základní orientaci v problematice, oči otevřené k tomu, co se kolem nás v důsledku nových technologií děje, vítáme samozřejmě konkrétní zkušenost, například práci na nějakém projektu nebo alespoň zájem o určité konkrétní téma. Očekáváme otevřené, zvídavé a kritického myšlení schopné osoby.“ shrnuje Jedličková. Na otázku dalšího uplatnění studentů odpovídá Denisa Kera: „Absolvent oboru nezapadá do tradičních profesí.“ Studenti sami vidí své uplatnění různě: rozvoj webu, marketingová komunikace a někdo stále jen tuší.

Kritika z řad studentů směřuje k vlastnímu obsahu studia. Nový obor stále ještě hledá rovnováhu ve svém zaměření. Je otázkou zda bude směřovat spíše k teorii nebo vybízet k praxi. Novorozená Studia nových médií se zatím rozkoukávají a bude důležité kam se upne jejich pozornost nejdříve.

Václav Stůj (ÚISK) - [email protected]



[Akt. známka: 3,33 / Počet hlasů: 3] 1 2 3 4 5




FFakt - Časopis studentů Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze
Vydavatel: o.s.UK media, U Kříže 661/8, Praha 5-Jinonice, 158 00. IČ: 28553322
Red.systém PHPRS | aktualizace šablon: 20.9.2007 |
© 2005-07 Mirek Kašpar, © 2007 Jakub Štogr
(10,10,"hidden"); // -->