Studium nových médií spojuje společenské vědy s informatikou, je to tedy obor interdisciplinární. Ve výuce je kladen důraz na experimentování. Další vyučující oboru, Petra Jedličková, to uvedla ve svém článku pro časopis Ikaros v lednu tohoto roku: „Neustále testujeme nové technologie přímo v procesu jako metodu výuky, komunikace, vylepšení stávajícího procesu učení se.“ Předpokládá se také, že student bude v průběhu svého studia již v nějakém směru aktivní. Během druhého semestru ho čeká i patnáctidenní praxe.
Obor zatím není zacílen na konkrétní skupinu zájemců. „Od uchazeče očekáváme základní orientaci v problematice, oči otevřené k tomu, co se kolem nás v důsledku nových technologií děje, vítáme samozřejmě konkrétní zkušenost, například práci na nějakém projektu nebo alespoň zájem o určité konkrétní téma. Očekáváme otevřené, zvídavé a kritického myšlení schopné osoby.“ shrnuje Jedličková. Na otázku dalšího uplatnění studentů odpovídá Denisa Kera: „Absolvent oboru nezapadá do tradičních profesí.“ Studenti sami vidí své uplatnění různě: rozvoj webu, marketingová komunikace a někdo stále jen tuší.
Kritika z řad studentů směřuje k vlastnímu obsahu studia. Nový obor stále ještě hledá rovnováhu ve svém zaměření. Je otázkou zda bude směřovat spíše k teorii nebo vybízet k praxi. Novorozená Studia nových médií se zatím rozkoukávají a bude důležité kam se upne jejich pozornost nejdříve.
Václav Stůj (ÚISK) - [email protected]