Fenomén YouTube: YouTubeři

V následujících týdnech vám přineseme několik článků na téma Fenomén YouTube. V prvním z nich se dozvíte o nejpopulárnějších autorech na YouTube. Existuje deset nezávislých hvězd YouTube, které vydělávají podle průzkumu TubeMogul, reklamní agentury a analytické společnosti, nad 100 000 dolarů ročně. Kdo jsou tyto hvězdy a jak se dá na YouTube zbohatnout? YouTubeři a jejich odběratelé Videa může na YouTube nahrávat kdokoli, a kdokoli má tedy šanci proslavit se pouze na základě vlastního úsilí. Autorům videí se říká YouTubeři (seznam deseti nejpopulárnějších naleznete zde). Nejčastěji jsou to mladí Američané, kterým dává podstatnou výhodu jejich jazyk a kteří tímto způsobem oslovují generaci teenagerů. Autoři videí zpravidla tají svůj věk, město, ve kterém bydlí, příjmy z videí i demografické složení svých odběratelů. Je těžké zjistit, kolik přesně a z čeho peníze získávají. Některé údaje musíme tedy pouze hádat. V současné době má největší počet odběratelů uživatel RayWJ, kolem pěti milionů. Právě počet odběratelů daného kanálu je rozhodujícím kritériem popularity (a s ní souvisejícími příjmy). Existují však kanály, které velký počet odběratelů nemají, ale jedno jediné video jim dokáže přinést popularitu. Příkladem je video Yosemitebear Mountain Giant Double Rainbow 1-8-10 uživatele Hungrybear9562. Pusťte si ho a zjistíte proč. Takový kanál ale nebude přinášet kontinuálně populární videa. Výdělky YouTuberů Jen nejpopulárnější YouTubeři si ročně vydělají dost peněz na to, aby si moli dovolit zasvětit veškerý svůj čas natáčení nových videí. Na stránce Yahoo.com se loni v říjnu objevila zpráva o tom, kolik vydělávají YouTubeři ročně pouze na reklamách. Peníze získávají také za prodej triček či dalších reklamních předmětů. Vydělávat se na reklamách dá začít až poté, co se autor videí stane tzv. YouTube Partner. K tomu musí být plnoletý a obsah kanálu by měl být přijatelný pro jakéhokoli diváka. Dále potřebuje asi 50 000 zhlédnutí kanálu a musí být z jedné z 19 zemí, kde má YouTube „local site“, tedy místní pobočku. Je však nutné splnit i další požadavky. Partnerstvím se dají získat technické výhody (bannery atd.), ale také možnost mít 50% podíl na výdělku z reklam. Jak informuje například Yahoo, jedná se o 1,5 dolarů za 1 000 zhlédnutí. Abychom získali pojem o tom, kolik YouTube partner vydělá za rok, vezmeme celkový počet zhlédnutí videí za poslední rok, odečteme od něj asi 2 % (tolik procent diváků na stránce nezůstane ani dvě sekundy, které jsou potřeba

can i buy cialis in singapore 90australian generic cialishttp://www.theoutsidecollective.com/hysw/pharmacy-of-clomidprednisone shortagebelize prescription drugs

k plnému načtení reklamy), vydělíme 1 000, vynásobíme 1,5 dolaru a vydělíme dvěma (50 % dostane YouTube, zbytek daný YouTuber). Popularita mimo YouTube YouTuber Shane Dawson, asi dvacetiletý mladý herec a filmař, je podle Forbes.com 25. největší internetovou hvězdou. Točí krátká komediální videa o problémech teenagerů a opravdu má velký vliv na své diváky. Podle informací, které přináší na svém kanále, se pořady z jeho produkce brzy objeví dokonce i v televizi. Mimo internet se podařilo prosadit i zpěváku Justinu Bieberovi, jehož klip k hitu Baby je dnes nejsledovanějším videem na YouTube všech dob s 660 milióny zhlédnutími. Bieber také vyšel z YouTube. Na svůj kanál nahrával domácí videa, na kterých zpíval a hrál na kytaru. Při surfování po internetu si ho všiml Scooter Brown, jeho současný manažer, a pomohl mu proslavit se. V dalších článcích k Fenoménu YouTube přineseme informace o tom, jaký mají YouTubeři vliv na diváky, nebo o propojení YouTube se sociálními sítěmi!






Sdílej článek


Hodnocení

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,00 out of 5)
Loading...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *